Het Afscheid en Berlijn

25 mei 2011 - Berlijn, Duitsland

Daar zijn we weer!

Na de laatste stressvolle dagen (op het allerlaatste moment moesten natuurlijk weer een hoop dingen geregeld worden, wat soms bij mij – Wesley – de nodige irritatie opwekte) zijn we dan begonnen aan onze grote reis! Gisteren zijn we door mijn papa, mama en zusje naar Utrecht CS gebracht; ons beginstation. Steef´s papa, mama, broertje en zusje wachtten ons daar op, waarna we met zn allen een kop cappucino dronken. Leuk trouwens dat Kevin en Benjamin onverwacht nog even afscheid kwamen nemen; met zoveel mensen om ons heen die (de laatste) foto´s van ons maakten leken we zowaar wel BN-ers ;) De afscheidstranen konden natuurlijk niet uitblijven, en daar gingen we dan, weg voor 7 maanden...

Na aankomst in Berlijn meteen naar het – vooral door Amerikaanse backpackers bevolkte – hostel gegaan en na een snelle hap in bed gedoken. Typisch Amerikaans trouwens, om aan iedereen te vragen hoe het met diegene gaat maar vervolgens niet te luisteren naar het antwoord (alhoewel, bedenk ik me nu, maak ik me daar ook wel eens schuldig aan). Vandaag zijn we langs de bekende highlights gegaan, die opzich mooi waren maar te toeristisch waren om er echt van te genieten. Veel leuker (en romantischer, we blijven per slot van rekening een ongelooflijk verliefd stel) was de stadswandeling die we maakten na het avondeten langs de rivier. Nadat ik tegen Steef had gezegd dat er een lekker kebabtentje zat bij Alexanderplatz, die er natuurlijk niet meer stond, moest ik het goedmaken. En dat heb ik gedaan met deze mooie sluiproute, waar we o.m. langs een leuk danstentje kwamen aan het water waar we wellicht nog een dansje wagen de komende dagen ;)

Er resten ons nog twee dagen hier in Berlijn (tips uiteraard altijd van harte welkom), waarna we zaterdag afreizen naar onze volgende stop Warschau.

Bis bald!

Steef&Wes

PS. Mama, het ontbijt is goed. Alleen mis ik het bruine brood, kiwi is er wel!

1. Dorien van den Berg:
    26 mei 2011
    Hoi Wesley en Stephanie, Ik wens jullie heel veel plezier! Geniet ervan, en ik kijk uit naar jullie verhalen. Groetjes, Dorien
  2. Jesper:
    26 mei 2011
    Kan 'Gedenkstätte Hohenschönhausen' aanraden. Da's de voormalige Stasi-gevangenis in Oost-Berlijn, waar voormalig gevangenen nu rondleidingen geven. Zelden zoiets indrukwekkends meegemaakt - kippenvelmomenten, meer nog dan in een concentratiekamp (dat KZ in Berlijn is sowieso niet de moeite waard).
  3. Mams:
    26 mei 2011
    Hoe is het met jullie, het weer is goed in Berlijn, ik geniet van de foto,s en ik ben weer benieuwd hoe de dag verlopen is, de eerste dag was top.

Kusjes mamma
  4. Opa en Oma van Oudenaarden:
    27 mei 2011
    Hoi
    Leuk om zo alles te lezen
    als opa en oma er zijn zal ik het aan hun laten lezen
    geniet van de reis en van elkaar
    Groetjes van ons allemaal
  5. mam:
    27 mei 2011
    Hey Wes & Steef, poging 4! Had geschreven dat ik het super vind dat we jullie kunnen zien (op de foto's) en van jullie horen via deze site. Vind de foto's nu al indrukwekkend! Steef, je boft maar met zo'n romantische vriend! Geniet er van samen. Succes met de reis naar de volgende bestemming. mis jullie, liefs xx
  6. Carla van Miltenburg:
    28 mei 2011