Nog 7 nachtjes slapen...

17 mei 2011 - Montfoort, Nederland

Allereerst: welkom op onze site!

Vanaf deze plek zullen wij (Stephanie - ook wel 'Steef' - en Wesley - ook wel 'Wes') jullie (het thuisfront, familie, vrienden, kennissen, bekenden, e.a. geïnteresseerden) op de hoogte houden van onze reis naar Azië.

De komende zes á zeven maanden zullen wij het avontuur aangaan en door Azië trekken. Onder 'Kaart' kun je zien wat onze eerste plannen zijn. Per trein gaan we door Rusland met de Transsiberië-express, waarna we via Mongolië naar Beijing reizen met de Transmongolië-express. In Mongolië blijven we vervolgens drie weken, om onder meer het zgn. Naadam-festival mee te maken. Dit is het onafhankelijkheidsfeest aldaar; wat het precies allemaal inhoudt komen we wel op terug ;)

Als we in Beijing zijn aangekomen willen we 2 maanden in China rondreizen. Waar we heen gaan hangt o.a. af van de visa die we krijgen (de paspoorten krijgen we een dezer dagen pas weer binnen; lekker nog ff stressen daarover dus). Als we een 60-dagen visum krijgen, kunnen we lekker op ons gemak door China reizen, maar als we een 30-dagen visum krijgen willen we die verlengen in Hongkong om dan nóg een maand in China te mogen reizen. Ook hierover houden we jullie natuurlijk op de hoogte.

Na deze twee maanden zullen we ons vizier richten op Zuid-Oost Azië: Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand. Die plannen zijn nog vaag; we weten wel dat we onze reis willen eindigen op de hagelwitte stranden van Thailand!

Maar voordat dit alles staat te gebeuren, staat er nog veel in de planning. Inkopen, inkopen, en nog eens inkopen bijvoorbeeld. Maar ook afscheid nemen *snik snik*. Dinsdag 24 mei zullen we dan in Utrecht op de trein stappen richting Berlijn, en zal het avontuur beginnen!

Houd dit weblog in de gaten en meld je aan voor de mailinglist, zodat je op de hoogte wordt gehouden van al het moois dat wij hopen te beleven!

Gùo huìr jiàn!

Wes&Steef

PS. Het komende halfjaar zijn wij NIET bereikbaar op onze mobiele telefoonnummers (noodgevallen uitgezonderd). Wellicht dat we nog een lokaal simkaartje op de kop kunnen tikken om zo contact te houden, maar verder zal het contact vooral via internet (Skype, facebook, dit blog) gebeuren!

PS2. Voor foto's zullen we wellicht uitwijken naar onze facebookpagina's; facebook.com/stephanie.adelaar en facebook.com/wbschulte.

1. Mams:
    25 mei 2011
    Hallo ,hoe is het, goed geslapen en ontbijt
    Wat hebben jullie vandaag meegemaakt.
    Ik moet wel even wennen aan de stilte.

Kusjes,Mamma